Rádio Regina: Čo všetko skontrolovať pri kúpe ojazdeného auta

Rádio Regina: Čo všetko skontrolovať pri kúpe ojazdeného auta

Dnešný tretí podnet je od pána Pavla z Ružomberka. Kúpil staršie auto a ako to už býva zvykom, kamaráti mu hneď začali vysvetľovať, čo všetko musí a čo nemusí urobiť. Čo vymeniť, čo skontrolovať, atď. Citujem. "Prosím vás, poraďte mi, o určite musím urobiť. Ja viem, že moji kamaráti to myslia dobre, ale ani jeden z nich nie je mechanik. Preto sa obraciam na vás, na profesionálov. Ďakujem." Koniec citátu. Ďakujem za dôveru pánovi Pavlovi, ale ja tiež nie som mechanik a tak som po odpovede na jeho otázky radšej zašiel za našim dvorným mechanikom Petrom Vojtkom.

Peter VOJTKO, automechanik: Záleží kde si t auto kúpil, od koho si ho kúpil, to všetko sú veci, ktoré sa musia zhrnúť. Keď je auto so servisnou knižkou a serióznou servisnou knižkou, tak sa môže človek na to eventuálne spoľahnúť, aj na tie najazdené kilometre. Väčšinou prax je aká, že tá servisná knižka je podopisovaná, by sa dalo povedať, že papier znesie všetko. No ale všeho všudy dohromady keď to zhrnieme, by sme potrebovali, keď si kúpime staré auto, samozrejme či už tam boli menené alebo neboli menené náplne, oleje, nemrznúca zmes. Ja si myslím, že už keď sme kúpili auto, už nejakých 100-200-300 eur nás nezabije, tak by sme mali si spraviť všetky tie náplne nanovo, aj teda či veríme tej servisnej knižke alebo nie, ale proste budme jazdiť na tom aute my, takže dajme do toho nejakú tú korunu a môžeme potom bezpečne a spoľahlivo jazdiť.

 

Roman NADÁNYI, moderátor: Spomínali ste náplne, takže čo konkrétne?

 

Peter VOJTKO, automechanik:  Konkrétne oleje, nemrznúcu zmes a ďalšia vec, rozvody, na ktoré veľa, veľa ľudí zabúda. Pri tých rozvodoch by sa to malo meniť pravidelne, no len keď tá servisná knižka je, buď sú tie kilometre stočené, alebo proste je tá servisná knižka tak ako sme hovorili, napísaná od stola, tak to nemusí byť pravda, takže preventívne by som tie rozvody vymenil na každom jednom staršom aute čo si kupujem. Ale to hovorím, môže byť a nemusí. Každý nie je klamár, takže môže byť aj pravda, aj nepravda. Ale to, ja by som si to vždycky urobil po svojom.

 

Roman NADÁNYI, moderátor: Povedzme, že chceme vymeniť olej, náplne ako ste spomínali a aj tie rozvody. Vieme sa nejak rozprávať o nejakých peniazoch, o nejakej cene?

 

Peter VOJTKO, automechanik:  Každé auto je individuálne, no ale vieme sa rádovo vyprávať o nejakých 500 eurách. Každá značka je niečo iné.

 

Roman NADÁNYI, moderátor: V rámci náhradných dielov, rozprávajme sa teraz o rozvodoch, pravdepodobne existujú aj nejaké mantinely. Vyššia cena, vyššia kvalita, nižšia cena, nižšia kvalita. Alebo toto pravidlo takto nefunguje?

 

Peter VOJTKO, automechanik:  Funguje to, existuje to, no ale to už zase len ten majiteľ musí sa dohodnúť s tým mechanikom. Sú rôzne rozvody. Buď sú originály, tie sú drahšie, potom sú rôzne náhrady, no ale to sa treba dohodnúť s mechanikom a teda na tej cene, aby ten zlatý stred, to by bolo asi také najideálnejšie. Keď je to teda staršie auto.

Roman NADÁNYI, moderátor: Čo v prípade, ak sa rozhodnem, že rozvody nevymením? Aké mi hrozí poškodenie auta?

Peter VOJTKO, automechanik:  Keď sa rozhodnete, že rozvody nevymeníte, hrozí tam poškodenie to, že môže roztrhnúť rozvodový remeň, keď je starší,alebo zadrie sa niektorá kladka, alebo vodná pumpa jak je v rozvode, lebo nemusí byť, no a stretnú sa ventily s piestami, rozbije sa v podstate motor. A potom to už nestojí 500, ale už sa bavíme potom nad tisíc.

 

Roman NADÁNYI, moderátor: Na záver, hovorí sa, že opakovanie je matka múdrosti, tak si zopakujme čo všetko by sme pri staršom aute, pri kúpe staršieho vozidla, mali vymeniť?

 

Peter VOJTKO, automechanik:  Ako sme spomínali, tak pri kúpe staršieho auta by sme mali vymeniť všetky olejové náplne, samozrejme netreba zabudnúť aj na filtre, ako vzduchový filter, peľový, teda kabínový filter, olejový filter. Tieto filtre, náplne a samozrejme netreba zabudnúť na tie rozvody čo sme spomínali, že či to teda bolo menené, nebolo menené. Lebo už keď sa to rozbije, tak už je ťažko plakať nad rozliatym mliekom.

Aktuality

8. januára 2019 | TOPSPEED.sk: Rebríček najviac najazdených kilometrov jedným autom

Život píše rôzne príbehy. Dnes si predstavíme pár príbehov, v ktorých budú hlavní hrdinovia 1 majiteľ a 1 auto. Nie je to bežný rebríček s najviac ojazdenými autami na trhu. Rebríček dokumentuje najviac najazdených kilometrov jedným autom. Samozrejme, sú to len mediálne známe príbehy. Je veľa takých, ktoré si rodiny strážia. No všetky… viac

14. decembra 2018 | Autoviny.sk: Volkswagen mal predávať tisíce neschválených vozidiel ako nové a jazdené

Nemecký automobilový koncern v týchto dňoch čelí obvineniam zo špekulatívnych predajov. Údajne mala automobilka predávať automobily, ktoré boli predprodukčné a teda určené na zošrotovanie. Situácia sa týka aj európskych krajín, eventuálne aj Slovenska. viac

27. novembra 2018 | Aktuality.sk: Špekulant skúsil nový trik. Ľudia majú problém dostať sa k autu aj peniazom

Mladík z Trenčína použil trik s platbou za auto. V skutočnosti sa rodiny nedočkali peňazí za vozidlá, ktoré predali. Tie skončili rýchlo v rukách nových majiteľov. viac

8. novembra 2018 | TOPSPEED.SK: Dokázala stáčenie, no polícia odkázala, že “skutok sa nestal”

Tento príbeh sa nestal sa nikomu, koho poznáme. Prevzali sme ho celý zo stránky overenie-vozidla.sk. Názov je skutočne výstižný: Dokázala stáčenie km, ale polícia jej odkázala “skutok sa nestal”. Známa fráza na konci titulku, nemyslíte? Ťažko povedať, či ide o promo článok danej stránky. No zdá sa, že sa vec… viac

8. novembra 2018 | Autobild: Stočil auto o 350 000 km: Konečne tvrdý trest

Manipulácia s odometrami patrí medzi najväčšie nešváry súčasného trhu s jazdenkami. V niektorých prípadoch nájazd vizuálne klesne o státisíce km! Zdá sa, že mimo EÚ už s týmito podvodníkmi stratili nervy. viac

SOVA na Facebooku 

 

SOVA v Česku

SOVA v Česku