Firiem, ktoré verejne ponúkajú stáčanie tachometrov je síce menej, množia sa však ponuky na potrebné vybavenie

Po roku SOVA overila počet podnikavcov, ktorí verejne na internete ponúkajú úpravy tachometrov. Po vlaňajšom škandále, kedy SOVA zverejnila iba prvých 21 spoločností v internetovom vyhľadávači, SOVA zaznamenala určitý posun. Napriek tomu, že niektoré zo zverejnených firiem už svoju činnosť neprevádzkujú, prípadne ju nezverejňujú na internete, ďalšie sa podľa našich informácií schovávajú za pojmy ako kalibrácia tachometrov a pod. Títo špekulanti dokonca pripojili k svojim ponukám upozornenia o tom, že tachometre upravujú len pre „študijné a experimentálne“ účely. Veľa napovedia aj znenia ako: „Všetky zmeny a nastavenia vykonávame len pre servisné účely. Tachometer automobilu nie je štátom ciachované meradlo a je ním možné ľubovoľne manipulovať. Akékoľvek zmeny, ktoré však nekorešpondujú so skutočnosťou ste pri predaji povinný oznámiť, inak sa môžte dopustiť nezákonného konania.“ Novým trendom je tiež väčšia ponuka technických prostriedkov, ktoré stáčanie umožňujú. Predseda o.z. SOVA, Mgr. Július Petrus varuje pred touto vlnou: „Zväčšujúce sa množstvo predajcov zariadení a softvéru, ktoré nastavenie tachometrov umožňujú, spôsobuje návrat stáčania kilometrov do garáží širokej verejnosti. Laik dokáže pomocou týchto programov a notebooku nastaviť stav kilometrov bez akejkoľvek odbornej pomoci. Väčšinou súkromné inzeráty sú plné ponúk na toto vybavenie už od 100€, samozrejme nelegálneho a pochybného pôvodu. Napočítali sme až desiatky aktuálnych ponúk.“ Naši odborníci z tejto oblasti sa síce zhodujú v tom, že podobný zákon by zrejme nemal okamžitú účinnosť na vyčistenie trhu, ale bolo by možné jednoduchšie postihovať profesionálnych podvodných predajcov jazdených vozidiel, a chuť na nelegálne úpravy týchto dát by týmto zákonom stratila aj laická verejnosť. Celú problematiku zhŕňa predseda SOVA Mgr. Július Petrus slovami: „Rovnako dôležitá ako zmena zákona je však aj osveta verejnosti. Ľudia sa tiež musia naučiť dôkladne kontrolovať kupované auto.“                 Celý článok nájdete tu.

 

Pred kúpou auta si dajte pozor

Ak sa chystáte kúpiť ojazdené auto, mali by ste si dať pozor na viaceré detaily, ktoré možno na prvý pohľad nie je vidieť. Inak môžete dobre vyzerajúcu kúpu oľutovať.Kúpa ojazdeného auta so sebou prináša vždy určité riziká. My vám prinášame niekoľko typov a rád, ako zistíte, či napríklad bolo auto v minulosti nabúrané. Je jedno, či si auto kupujete z autobazára alebo od súkromnej osoby. Dôkladná kontrola je viac než potrebná, pretože slúžiť bude vám.         Viac tu.

 

 

České ministerstvo chce vyraziť do boja proti stáčaniu tachometrov

Ešte než české Ministerstvo priemyslu a obchodu prišlo v stredu o svojho ministra, pripravovalo sa na veľký boj proti stáčaniu tachometrov. V Česku už totiž snáď každý motorista prijal fakt, že počet najazdených kilometrov na tachometri auta nič neznamená – tachometre sa v Čechách, rovnako ako u nás, stáčajú ako na bežiacom páse. To sa však prestalo páčiť ľuďom z ministerstva, a aby podvodníkov odradili, chcú pre nich pripraviť vyššie postihy.    Viac tu.


Čo nájdete v príručke SOVA?

Združenie SOVA pripravilo pre všetkých záujemcov o kúpu ojazdeného automobilu praktickú príručku, ktorá by im mala uľahčiť odhaľovanie trikov, ktoré sa pri predaji ojazdených áut bežne používajú. Na vydanie príručky finančne prispela spoločnosť Cebia. Na projekte sa takisto podieľa Policajný zbor Slovenskej Republiky.
 Motor
Ohľadne motora zistíte mnoho už len jednoduchým pohľadom. V kombinácii s testovacou jazdou by ste mali byť schopný zistiť, či je všetko v poriadku.
- Opäť sa pozrite na škáry a skrutky v motorovom priestore, či auto nebolo nabúrané.
- Ešte za studena otvorte nádobku s vodou a pozrite sa zospodu na jej viečko. Keď je na ňom emulzia, tak to znamená, že olej presakuje do vody alebo že je zlé tesnenie pod hlavou.
- Motor by mal byť čistý a suchý, bez viditeľného presakovania oleja.
- Mal by naskočiť hneď na prvý raz. Sústreďte sa na jeho chod. Nechajte ho bežať na voľnobeh a počúvajte, či sa neozývajú neobvyklé zvuky (klepanie, šklbanie). Motor by mal udržiavať rovnakú hladinu otáčok bez znateľného kolísania. 
- Odstráňte viečko olejového krytu a otočte ho. Keď je na ňom emulzia, tak to znamená, že do oleja tečie voda alebo olej nebol riadne vymenený. Keď je kryt cítiť po benzíne, znamená to, že mechanická pumpa prepúšťa benzín.
 
Príručku nájdete tu.

 

© 2004 – 2018 – Spolok na ochranu vlastníkov automobilov , email : info@zdruzenie-sova.sk