Príbeh čitateľa Jakuba: Prišiel som o 3 tisíc eur

Pred skoro 2 mesiacmi som zakúpil auto značky Vw Touareg, rok výroby 2003, motor 3,2 benzín za cenu 8999€. Cena sa mi zdala byť celkom dobrá, na stav vozidla, ktorý mi bol prezentovaný. Po necelých 24 hodinách sa však prejavilo hučanie prednej nápravy a obrovské trhanie prevodovky. Auto som následne druhý deň hneď ráno odviezol do Darexu s tým, že požadujem odstúpenie od zmluvy. Bolo mi povedané, že sa na to pozrú. Po pár dňoch ma pozvali, že mi uznali reklamáciu, ale že auto odo mňa nezoberú späť, že prevodovku a to hučanie nápravy opravia na svoje náklady. Po zhruba 2 týždňoch mi volali, že je to opravené, tak som šiel auto prebrať. Hneď po nasadnutí do neho nenaštartovalo. Auto naštartovali cez káble so slovami, že nechali zapnuté svetlo a baterka sa vybila. Na druhý deň mi auto ráno vôbec nenaštartovalo a hučanie nápravy odstránené nebolo. Hneď som tam auto odviezol s tým, že chcem okamžite odstúpiť od zmluvy. Majiteľ mi povedal, že auto vezmú do servisu a všetky poškodenia opravia. Po 2 týždňoch a neustálych telefonátoch mi oznámili, že treba kúpiť novú baterku, a že ostatné veci, čiže tú nápravu oni robiť nebudú, že to nie je ich vec. Tak som im povedal, že to dám na súd a do televízie, s čím ma majiteľ Darexu vysmial zo slovami, že on je rád, že aspoň môže povedať do telky ako mi opravili prevodovku. Ako čerešničku na torte uvádzam, že auto by malo mať podľa tachometra najazdených 133 000km, čo je podľa mňa na túto prevodovku dosť málo. Bolo mi povedané, že km si dali preveriť vo VW a že sedia, ale podľa seka.sk sú km stočené. Od kúpy auta ubehli skoro 2 mesiace a je stále nepojazdné. Jazdil som v ňom iba 2 krát aj to z Darexu domov a naspäť, čo je asi 20 km. A ešte v TP mam uvedené, že auto je manuál 5st, ale v skutočnosti je auto automat 6st. V Darexe mi nakoniec ponúkli 6000 €, a to som ho tam kúpil pred 2 mesiacmi za 8999, a ešte som na ňom ani nejazdil. Predal som ho späť a tak na mne ešte zarobili druhýkrát. Drahá to bola chyba.   Viac tu.

Ojazdené autá majú často upravený tachometer

 

 

Odborník zo Združenia na ochranu vlastníkov automobilov tvrdí, že z 350 tisíc áut, ktoré u nás ročne menia majiteľov až vyše 140 tisíc má upravovaný tachometer. Novým majiteľom sa tak často stáva, že hneď po kúpe auta musia platiť ďalšie peniaze do opotrebovaných dielov a ako upozorňujú odborníci, je to aj riziko z hľadiska bezpečnosti, keď sa na predajcom prezentovaný stav auta nemôžu spoľahnúť. Opoziční poslanci z KDH preto navrhujú, aby bolo pretáčanie kilometrov trestným činom, ale tak isto aj výroba a distribúcia počítačových programov a prístrojov, ktoré manipuláciu s tachometrom umožňujú. Už dnes je síce pozmeňovanie identifikačných údajov auta trestné, hrozí tam postih až do troch rokov väzenia, ale konkrétna definícia týkajúca sa stáčania tachometrov tam chýba a preto podľa poslancov ani takýchto páchateľov nepostihuje. Viac tu.


Čo nájdete v príručke SOVA?

Združenie SOVA pripravilo pre všetkých záujemcov o kúpu ojazdeného automobilu praktickú príručku, ktorá by im mala uľahčiť odhaľovanie trikov, ktoré sa pri predaji ojazdených áut bežne používajú. Na vydanie príručky finančne prispela spoločnosť Cebia. Na projekte sa takisto podieľa Policajný zbor Slovenskej Republiky.
 
Testovacia jazda- Skontrolujte nasledujúce časti auta.
 
- Podvozok a tlmiče
Ešte pred jazdou skúste jednoduchý test: zatlačte na blatník v mieste nad tlmičom, ako by ste chceli auto rozkolísať. Rozhodne by v kolísaní nemalo pokračovať! Pri prudkom zastavení by v žiadnom prípade nemalo dôjsť ku kolísaniu vozidla a k tendencii spätného pohybu auta. Rázy alebo vibrácie spôsobené nerovnosťou vozovky by sa nemali prenášať do samotného riadenia. Tento jav môže byť spôsobený opotrebovaním závesov ramien, čapov riadenia, stabilizátorov a pod.
 
- Poloosi
Na test poloos je treba vybrať miesto, kde je možné zatáčať na obidve strany. Od pomalého rozbiehania do kruhu prejdite k razantnejšiemu pridávaniu plynu. Nemali by sa ozývať žiadne neobvyklé zvuky, určite by ste nemali počuť zvuky podobné preskakovaniu reťaze na ozubenom kolese. Ak sa tak stane, poloosa je poškodená.
 

 

© 2004 – 2018 – Spolok na ochranu vlastníkov automobilov , email : info@zdruzenie-sova.sk