Aby lacné bolo aj dobré

Predseda SOVA Július Petrus bol hosťom v televízii TA3, kde ho vyspovedali na tému kúpa ojazdeného auta.

moderátorka: Pán Petrus, takže aké najčastejšie problémy alebo prípady pri kúpe jazdeného auta sa vyskytujú z vašich skúseností?

Július PETRUS, združenie SOVA: Najčastejšie sú to technické závady, ktoré vyplývajú z veku vozidla a z počtu najazdených kilometrov. Samozrejme najčastejším tým problémom sú tie najazdené kilometre, ktoré nepoctiví predajcovia stáčajú kvôli tomu, aby zakryli opotrebovanosť vozidla. Druhým takým väčším problémom je omladzovanie vozidiel. To je pozmeňovanie roku výroby vozidla. Aby vozidlo vyzeralo mladšie. Taktiež sa stretávame dosť často s falšovanými servisnými knižkami. Bežné sú samozrejme aj zatajené havárie, či autá v zástave alebo v exekúcií.

moderátorka: Čiže k týmto jednotlivým problémom sa asi ešte dostaneme. Ale povedzme si, ako si teda vybrať správny autobazár, aby sme naozaj mali tú istotu, že nás neoklamú.

Július PETRUS, združenie SOVA: To je veľmi dobrá otázka. V prvom rade treba nakupovať auto u takého predajcu, ktorý auto vlastní a nemá ho len v komisnom predaji. Čiže nie len sprostretkovateľom predaja. U nich samozrejme najlepšie nakúpiť u takého predajcu, ktorý vám garantuje počet najazdených kilometrov, pôvod vozidla a taktiež právnu čistotu vozidla. U takýchto predajcov je potom samozrejme aj ten reklamačný postup oveľa ľahší a dá sa povedať, že skôr sa vieme domôcť našich peňazí. Že sa poškodeným vrátia tie peniaze späť. Menší bazár, alebo nejaký súkromný predajca, nevie takéto podmienky samozrejme garantovať. A preto nastávajú aj niekoľkoročné súdne ťahanice potom o peniaze.

moderátorka: Aké indície máme sledovať teda, keď si vyberáme autobazár, v ktorom si kúpime auto?

Július PETRUS, združenie SOVA: V prvom rade sledujeme, ako sa správa predajca. Akékoľvek neústretové správanie by malo vzbudiť nedôveru. Predajca by mal poskytnúť všetky informácie o vozidle. Najlepšie poskytnúť aj nejaké písomné garancie. Samozrejme pokiaľ by predajca napríklad mal problém s tým, že zoberiete auto na skúšobnú jazdu, alebo problém s tým, že si prizvete svojho vlastného automechanika. Tak takýto autobazár jednoducho treba okamžite opustiť.

Viac tu.

 

Podvod! Bardejovčan si kúpil auto, malo 200 000 km navyše

Pán Živčák si so synom na internete vyhliadli ojazdené auto. Z Bardejova sa ho vybrali kúpiť až do bazáru v Púchove. Cena im vyhovovala a nič im nebolo podozrivé. No auto sa im začalo kaziť už cestou domov. Až v servise neskôr zistili, že má najazdených oveľa viac kilometrov než si mysleli.

Odstúpili preto od zmluvy a chceli naspäť peniaze, no predávajúci už s nimi nechce komunikovať. O pretočených kilometroch vraj netušil. Podvedení Bardejovčania už preto podali trestné oznámenie. Živčákovci dobre vedia, že teraz ich čaká zložité dokazovanie na polícii i na súde. Chcú ale všetkých varovať pred nepoctivými predajcami.  Viac tu.

 

Pretáčanie kilometrov sa špekulantom skomplikuje

Ak kupujete jazdené auto, na internete si už môžete preveriť, či má stočené kilometre. Nárast najazdených kilometrov sa priebežne zaznamenáva na webovej stránke technickej služby kontroly originality vozidiel, a to podľa technických kontrol. Aj keď podľa odborníkov nepôjde vždy o stopercentne spoľahlivý údaj, špekulantom situáciu výrazne sťaží. Stáčanie tachometrov je po legalizácii kradnutých vozidiel druhým najvážnejším problémom na trhu s jazdenými autami.   Viac tu.


Čo nájdete v príručke SOVA?

Združenie SOVA pripravilo pre všetkých záujemcov o kúpu ojazdeného automobilu praktickú príručku, ktorá by im mala uľahčiť odhaľovanie trikov, ktoré sa pri predaji ojazdených áut bežne používajú. Na vydanie príručky finančne prispela spoločnosť Cebia. Na projekte sa takisto podieľa Policajný zbor Slovenskej Republiky.
 
EXEKÚCIA – auto môže by zabavené prakticky kdekoľvek a kedykoľvek
• Zatiaľ neexistuje zoznam úpadcov, t.j. ľudí, ktorých majetok je v exekúcii. Preto neexistuje ani spôsob, ako zistiť, či auto je alebo nie je zaťažené exekúciou. Komora exekútorov tieto informácie neposkytuje.
• Najčastejšie dôvody pre exekúciu: akékoľvek dlhy, nedoplatok lízingovej spoločnosti, nedoplatok daňovému úradu – ten má potom možnosť zabaviť majetok dlžníka.
 
Problém: Exekútor zabaví auto aj tomu, kto ho kúpil v dobrej viere, že všetko je v poriadku. 
 
Príručku nájdete tu.
 

 

© 2004 – 2018 – Spolok na ochranu vlastníkov automobilov , email : info@zdruzenie-sova.sk