Škandál a megapokuta za stočený tachometer! Autobazár z Bratislavy dostal trest 30 000 €

 

Chceli podvádzať, teraz musia zacvakať? Od marca 2016 je akákekoľvek zasahovanie do tachometra trestným činom a autobazáre, ktoré podvádzajú so stočenými kilometrami, čelia ostrým pokutám od Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI).

Nový Čas zistil, že mastnú pokutu vo výške 30-tisíc eur vyrubili bazáru Autowilis v bratislavskom Lamači. Podľa správy z kontroly predávali tátoša, ktorého tachometer ukazoval minimálne o 68-tisíc kilometrov menej, ako v skutočnosti mal. Zisťovali sme, ako nenaletieť podvodníkom pri predaji áut.

Právoplatné rozhodnutie o pokute pre bratislavský autobazár visí na webovej stránke SOI. Uložili ju okrem iného „pre porušenie zákazu nekalých obchodných praktík formou klamlivého konania“. Týkať sa to malo auta Mercedes-Benz Coupé, ktorý ešte v roku 2014 predávali spotrebiteľovi. Podľa zmluvy mal tátoš mať najazdených 81 340 kilometrov. Obchodná inšpekcia ale vykonala kontrolu v sídle

Mercedesu a zistili, že pri poslednej garančnej správe v Taliansku z mája 2013 uvádzali stav tachometra 149 916 km, čo je o vyše 68-tisíc kilometrov viac, ako tvrdili kupujúcemu. „Predávajúci tak v rozpore s odbornou starostlivosťou uvádzal v zmluve nepravdivú informáciu, ktorá bola spôsobilá uviesť spotrebiteľa do omylu a mať za následok, že tento urobí rozhodnutie o obchodnej transakcii, ktoré by inak neurobil,“ konštatuje inšpekcia v rozhodnutí o pokute, ktorá ešte postupovala podľa starej legislatívy. Okrem toho inšpekcia zistila ďalšie prevádzkové nedostatky ako napríklad nevyznačenú prevádzkovú dobu či to, že nemali evidenciu o reklamáciách.

 

Zmenili majiteľa

Nový Čas autobazár navštívil. Chcel zistiť, či tachometer stočili oni alebo tiež boli uvedení do omylu, keď ho kupovali. Našiel tam len zamestnanca. O pokute nevedel. Pred redaktormi zatelefonoval šéfovi spoločnosti, ale ten odkázal, že sa k veci nebude vyjadrovať. V čase, keď ku problémovému predaju došlo, bol vlastníkom a konateľom spoločnosti Viliam Kulacs z Bratislavy. Ten sa paradoxne pre médiá vyjadroval, ako sa nenechať nachytať pri kúpe lacného auta. Kulacsa Nový čas kontaktoval, no do uzávierky neodpovedal. Od decembra 2015 však ako vlastník a konateľ firmy v obchodnom registri figuruje Maďar Tamás Gyula Szabó z Győru.

Celý článok nájdete tu.

 

Auto nové či ojazdené

 

Predseda Združenia SOVA Július Petrus vystúpil v diskusnej relácii TV Bratislava Beseda o piatej. Spolu s ďalšími hosťami Petrom Kurucom z Auto PDK a dopravným konzultantom Marošom Palešom hovorili v štúdiu o rizikách kúpy ojazdeného automobilu a radili ako ich minimalizovať.

Podľa Maroša Paleša sú základnými atribútmi  finančné  možnosti kupujúcich a účel ku ktorému budú auto využívať, či budú jazdiť v meste, mimo neho alebo kombinácia oboch.

Kto sa odhodlá ku kúpe nového auta, tak sa vyhne množstvu nástrah, no za tento luxus si priplatí. Kupovať jazdenky je dobrá vec, ale je treba vedieť ako.

Pri nákupe auta je vždy dobré mať so sebou niekoho kto tomu rozumie a auto prezrie. Ak nemáte takého človeka, tak sa dohodnite s predajcom, vezmite auto do nezávislého servisu a nechajte ho prehliadnuť. Laik nemá šancu postrehnúť auto po autonehode. Je potreba prekontrolovať tmelenie, hrúbku laku, dať auto na zdvihák atd. Ak je predajca seriózny, tak toto dovolí.

Samozrejme nie je autobazár ako autobazár. Tie lepšie dávajú rôzne benefity a strážia si svoju značku, lebo predávajú sami seba. 

Celú reportáž si môžete pozrieť tu.

 

prirucka

Čo nájdete v príručke SOVA?

Združenie SOVA pripravilo pre všetkých záujemcov o kúpu ojazdeného automobilu praktickú príručku, ktorá by im mala uľahčiť odhaľovanie trikov, ktoré sa pri predaji ojazdených áut bežne používajú. Na vydanie príručky finančne prispela spoločnosť Cebia. Na projekte sa takisto podieľa Policajný zbor Slovenskej Republiky.
 

Bezpodmienečne požadujte

Dôkladne skontrolujte osvedčenie o evidencii (technický preukaz):

  • Je uplne nevyhnutné, aby VIN, č. motora, č. typu motora aj farba auta súhlasili s údajmi uvedenými v osvedčení o evidencii!
  • Zistite, kde bolo auto predané ako nové - či v SR alebo v zahraniční. Ak bolo dovezené , nechajte ho overiť firmou, ktorá tieto služby poskytuje (napr. Cebia, spol. s. r. o.) a následne ručí za pôvod auta.

 

Príručku nájdete tu.

© 2004 – 2018 – Spolok na ochranu vlastníkov automobilov , email : info@zdruzenie-sova.sk