Našetril si na vysnívané auto. Nemá ani auto a ani peniaze

 

Prípad sa naťahuje už neuveriteľnú dobu. Pán Karol sa nevie dostať ani k úrokom z omeškania. Nekonečný spor o vrátenie peňazí za auto z bazáru, ktoré sa krátko po kúpe pokazilo.

 

Súdy rozhodujú o tomto prípade už 16 rokov. Poškodený kupujúci je síce podľa nich v práve, ale naspäť ešte nedostal ani euro.

Celý prípad začal, keď sa tento muž z Ružomberka vybral po svoje vysnívané auto až do Zlatých Moraviec. Zaplatil zaň 185-tisíc korún. Keď sa pokazilo, pokúšal sa s majiteľom autobazáru dohodnúť na vrátení peňazí.

„Požiadal som ho o zjednanie nápravy. Komunikácia upadala, až sa nakoniec skončila," hovorí žalujúci Karol Dubovec. Obrátil sa teda na súd. Znalec uznal chybu vozidla a autobazár mal vrátiť peniaze.

 

Prípad sa však skomplikoval. Ešte počas pojednávania niekto auto ukradol zo servisu, kde bolo na expertíze. Páchateľa polícia nenašla. To už bol rok 2006.

Pán Karol stále nedostal peniaze a už nemal ani auto. O dva roky neskôr Najvyšší súd vrátil pojednávanie na Okresný súd v Nitre. Prišli teda ďalšie roky pojednávaní. Definitíva padla až v roku 2013. Poškodený je v práve, no autobazár mu má vyplatiť iba úroky z omeškania - 5600 eur.

 

„Tým, že navrhovateľ nevie vrátiť motorové vozidlo, zaniká aj povinnosť odporcu vrátiť peňažné plnenie," prezrádza hovorca Krajského súdu v Nitre Mário Pivarči.

Tu sa ale prípad ani zďaleka nekončí. Poškodený muž sa nevie dopracovať ani k úrokom. Majiteľ bazáru hovorí, že platiť by mal bývalý majiteľ auta. „My sme boli sprostredkovatelia predaja. Mali sme z toho len províziu. Všetky peniaze sme vydali pánovi Machálekovi. My sme z toho mali len asi 6000 korún," vysvetľuje odporca Dušan Nipča. Na takúto obranu je už podľa právnika neskoro.

 

Viac nájdete tu.

Poslanci chcú zasiahnuť proti stáčaniu kilometrov a antiradarom

Zakázať v administratívno-právnej rovine neoprávnenú a úmyselnú manipuláciu s odometrom, teda počítadlom najazdených kilometrov v automobiloch, je cieľom návrhu novely zákona o podmienkach prevádzky vozidiel. Právnu normu predložili na septembrovú schôdzu Národnej rady poslanci vládneho Smeru Anton Martvoň a Otto Brixi.

Novela má zakázať zadováženie technických prostriedkov alebo softvéru či ponúkať služby smerujúce k neoprávnenej manipulácii s odometrom. Vynovený zákon má teda postihovať priamo tých, ktorí pretáčajú kilometre a poskytujú s tým súvisiace služby, a nie bežných obyvateľov, ktorí často predávajú svoje vozidlo, ale nevedia, že má pretočené kilometre.

Za neoprávnené a úmyselné manipulácie s odometrom bude môcť Slovenská obchodná inšpekcia uložiť pokutu od 5000 eur do 50-tisíc eur. A to až do dvoch rokov odo dňa, keď sa inšpekcia dozvedela o porušení povinnosti, najneskôr však do piatich rokov.

Viac nájdete tu.


Čo nájdete v príručke SOVA?

Združenie SOVA pripravilo pre všetkých záujemcov o kúpu ojazdeného automobilu praktickú príručku, ktorá by im mala uľahčiť odhaľovanie trikov, ktoré sa pri predaji ojazdených áut bežne používajú. Na vydanie príručky finančne prispela spoločnosť Cebia. Na projekte sa takisto podieľa Policajný zbor Slovenskej Republiky.
 Interiér
• Skontrolujte stav čalúnenia, mieru poškodenia sedačiek (presedenie, škvrny, prípadné prepálenie a pod.).
• Skontrolujte opotrebovanie volantu, pedálov, spojky, brzdy a riadiacej páky – pri 50 000 najazdených kmby rozhodne nemali byť príliš opotrebované.Musí byť vidieť štruktúra povrchového materiálu. Pri viac než 250 000 km býva znateľne poškodený poťah riadiacej páky. Pedále sú úplne ošľapané. Podľa miery opotrebovania môžete zhruba odhadnúť počet skutočne najazdených kilometrov.
• Pozorne nazrite pod plastové časti interiéru, pod prahové lišty, koberce aj pod sedačky, či neobjavíte zvyšky piesku alebo bahna. Rozoberte čalúnenie vo dverách.
• Pozrite sa pod prístrojovú dosku. Práve pod ňou môžu zostať stopy po zatopení.
• Privoňajte k čalúneniu, či necítite zápach bahna, na sedačkách hľadajte škvrny.
• Pôsobením vody povolí izolácia, ktorá potom začína oxidovať. Následkom toho často nefungujú elektricky ovládané časti auta.
 
Príručku nájdete tu.

 

© 2004 – 2018 – Spolok na ochranu vlastníkov automobilov , email : info@zdruzenie-sova.sk