Invalidný dôchodca si myslí, že ho v autobazáre podviedli

Invalidný dôchodca Ivan Hraban si v septembri minulého roka kúpil ojazdené auto v turianskom Autoallese. Hotovosť nemal, a preto si musel peniaze požičať. Vyhliadol si starší Citroën, s predajcom sa dohodol na cene 2 390 eur a podpísal kúpnu zmluvu. Vozidlo sa však hneď po kúpe začalo kaziť, za čo podľa neho môžu jeho skryté chyby. Teraz má pocit, že ho predajca podviedol, a preto podal na neho trestné oznámenie. „Som diabetik, päťkrát za deň si pichám inzulín. Pravidelne chodím k lekárovi a najmä preto potrebujem auto. Na nové z môjho invalidného dôchodku 320 eur nenašetrím, tak som sa musel poobzerať po ojazdenom,“ hovorí Ivan Hraban. „Už na druhý deň sa nedalo naštartovať. Išiel som ho hneď reklamovať. O výmene alebo vrátení peňazí však nechceli v Turanoch ani počuť. Povedali, že ho opravia.“ Aj po oprave mal Ivan Hraban s autom veľké problémy, a tak sa radšej rozhodol zájsť do autorizovaného servisu. Od novembra 2011 do februára 2012 ho musel navštíviť až štyrikrát. Podľa faktúr, ktoré máme k dispozícii, tam len za materiál zaplatil takmer 600 eur. „Dokonca mi tam vystavili papier, že vozidlo nie je vhodné na používanie,“ ukázal nám doklad. Približne pred dvoma mesiacmi vozidlo vypovedalo službu úplne a teraz stojí pred bytovkou nešťastného majiteľa. „Podal som trestné oznámenie pre podozrenie z podvodu. Oficiálnou cestou už budem komunikovať i s majiteľom autobazára. Asi pred tromi týždňami som mu poslal doporučený list, v ktorom sa pýtam, ako chce situáciu riešiť. Dodnes mi ešte neprišla odpoveď.“ „Stojíme si za tým, že o žiadnom podvode nemôže byť ani reči. Aj v tomto prípade zákazník presne vedel, aké auto kupuje a zmluvu podpísal dobrovoľne. Cena, ktorú zaplatil, zodpovedala hodnote tovaru,“ tvrdí Milan Michalík, majiteľ Autoallesu Turany. Nesúhlasí ani s tým, že voči Ivanovi Hrabanovi si neplnia záväzky, ktoré im vyplývajú zo zmluvy. „Na naše náklady sme mu dokonca spravili generálku motora. Povinnosti, ku ktorým sa firma zaviazala, sa stopercentne plnia. O ďalších veciach, ktoré od nás spomínaný zákazník žiada, môže rozhodnúť len súd alebo súdny znalec. Odvolávať sa v takýchto prípadoch na subjektívne pocity v žiadnom prípade neobstojí.“ Vyšetrovateľ v súčasnosti zhromažďuje dôkazy a o ďalšom postupe rozhodne v zákonnej lehote.   Viac tu.

Z legalizácie kradnutých áut obvinili pracovníka KO

 

V prípade s krycím názvom Leguán už padli prvé dve obvinenia. Jeden z mužov, ktorí podľa polície pomáhali legalizovať kradnuté autá, robí na pracovisku kontroly originality v Leviciach. Práve toto pracovisko má odhaliť, či je dovezené auto kradnuté. Policajti ešte v utorok zaistili vo viacerých krajoch celkom 27 motorových vozidiel.     Viac tu.

 

Staré autá najazdia málo, ale škodia najviac

 

Česká pobočka TÜV vytvorila štúdiu, ktorá dáva predstavu o tom, ako veľmi znečisťujú ovzdušie automobily rôzneho roku výroby. Z tejto štúdie vyplýva, že aj malá skupina starých vozidiel sa podieľa na produkcii škodlivín obrovskou mierou.  Viac tu.

 

Toto auto chcem!

 

Nákup ojazdeného auta je vždy lotéria. Môže byť vo skvelom stave, ale aj s množstvom nedostatkov. Ako minimalizovať riziko chybného rozhodnutia?   Viac tu.


Čo nájdete v príručke SOVA?

Združenie SOVA pripravilo pre všetkých záujemcov o kúpu ojazdeného automobilu praktickú príručku, ktorá by im mala uľahčiť odhaľovanie trikov, ktoré sa pri predaji ojazdených áut bežne používajú. Na vydanie príručky finančne prispela spoločnosť Cebia. Na projekte sa takisto podieľa Policajný zbor Slovenskej Republiky.
 
Testovacia jazda- Skontrolujte nasledujúce časti auta.
 
- Podvozok a tlmiče
Ešte pred jazdou skúste jednoduchý test: zatlačte na blatník v mieste nad tlmičom, ako by ste chceli auto rozkolísať. Rozhodne by v kolísaní nemalo pokračovať! Pri prudkom zastavení by v žiadnom prípade nemalo dôjsť ku kolísaniu vozidla a k tendencii spätného pohybu auta. Rázy alebo vibrácie spôsobené nerovnosťou vozovky by sa nemali prenášať do samotného riadenia. Tento jav môže byť spôsobený opotrebovaním závesov ramien, čapov riadenia, stabilizátorov a pod.
 
- Poloosi
Na test poloos je treba vybrať miesto, kde je možné zatáčať na obidve strany. Od pomalého rozbiehania do kruhu prejdite k razantnejšiemu pridávaniu plynu. Nemali by sa ozývať žiadne neobvyklé zvuky, určite by ste nemali počuť zvuky podobné preskakovaniu reťaze na ozubenom kolese. Ak sa tak stane, poloosa je poškodená.
 

 

© 2004 – 2018 – Spolok na ochranu vlastníkov automobilov , email : info@zdruzenie-sova.sk