Vláda chce obmedziť maďarom registráciu vozidiel na Slovensku

Maďarský parlament bude pravdepodobne ešte na jar prejednávať novelu zákona o tom, aby občania s trvalým pobytom v republike nemohli jazdiť autami s cudzou ŠPZ. Maďarsko totiž po vstupe do EÚ v roku 2004 zaviedlo pomerne vysokú registračnú daň. Jej výška sa líši na v závislosti od emisných noriem, druhu používanej pohonnej hmoty a objemu motora, ale nezávisí od toho, či ide o registráciu nového alebo ojazdeného osobného vozidla a vôbec neprihliada na zníženie hodnoty ojazdených vozidiel. To spôsobilo, že veľa maďarov registruje svoje auto radšej v blízkom zahraničí. Ďalšou výhodou je aj ľahšie vyhýbanie sa vymáhaniu pokút za rýchlu jazdu, či za nesprávne parkovanie. Situácia dospela až tak ďaleko, že ročne maďari zaevidujú v zahraničí takmer 3000 vozidiel, čím pripravujú štátny rozpočet až o miliardy forintov na daniach a poplatkoch. Preto sa hospodársky výbor rozhodol vytvoriť balíček reforiem, ktoré tomu majú zabrániť a pomôcť tak aj štátnej pokladnici. Vodiči s trvalým pobytom v Maďarsku nebudú môcť jazdiť autami zaevidovanými v zahraničí, najčastejšie na Slovensku, či v Nemecku. O tom, že sa jedná o skutočne výhodnú prax svedčia aj desiatky firiem, ktoré sa zaoberajú prihlasovaním vozidiel na Slovensku. Najviac sa dá ušetriť na vozidlách luxusných a tiež na autách vyššej strednej triedy. Registračná daň napríklad za luxusné terénne auto totiž môže činiť až 1/5 ceny vozidla. Súčasťou balíčku tohto zákona budú tiež postihy za pretáčanie tachometrov, ktoré je v Maďarsku rovnako veľmi rozšírené. Viac tu.

 

Do Čiech sa dovážajú kradnuté slovenské autá

Prinášame vám pôvodnú českú reportáž o autách dovezených zo Slovenskej republiky. Denník Právo upozorňuje na zvyšujúci sa počet vozidiel, ktoré u nás často prejdú aj KO a napriek tomu sú vozidlá v zahraničí zabavené ako ukradnuté.    Viac tu.

 

 

Akú hodnotu si zachová ojazdené auto?

Pálčivou otázkou sa zaoberal nezávislý nemecký inštitút pre prieskum trhu Bähr & Fess Forecast v spolupráci s magazínom FocusOnline. Rebríček Obor v zostatkovej hodnote 2015 je výsledkom výpočtov inštitútu na výskum trhu Bähr & Fess Forecast z nemeckého Saarbrückenu.    Viac tu.


Čo nájdete v príručke SOVA?

Združenie SOVA pripravilo pre všetkých záujemcov o kúpu ojazdeného automobilu praktickú príručku, ktorá by im mala uľahčiť odhaľovanie trikov, ktoré sa pri predaji ojazdených áut bežne používajú. Na vydanie príručky finančne prispela spoločnosť Cebia. Na projekte sa takisto podieľa Policajný zbor Slovenskej Republiky.
 Súdna úschova – Vaše auto je predmetom súdneho sporu!
• Problém: K prevzatiu auta do súdnej úschovy môže dôjsť v prípade, keď si kúpite automobil, o ktorý sa vedie spor. To však pri kúpe nie je možné zistiť. V tejto situácii môže dôjsť k odobratiu auta a následnému rozhodnutiu polície o vydaní auta nie subjektom, ktoré vedú spor, ale do súdnej úschovy. Ide o dlhodobú záležitosť, kedy sa čaká, komu súd prisúdi auto.
 Predaj bez súhlasu manžela/manželky – spoločný majetok!
• Požadujte súhlas manžela alebo manželky s predajom auta. Ak ide o spoločný majetok manželov, tak zo zákona je potrebné mať partnerov súhlas.
 Problém: Manžel/manželka môže predaj auta napadnúť v prípade, že súhlas k predaju neudelil/a. Na auto sa uplatňujú práva tretích osôb a takto vzniká právny problém, pretože auto je predmetom žaloby. Môže byť vzaté do súdnej úschovy!
 
Príručku nájdete tu

 

© 2004 – 2018 – Spolok na ochranu vlastníkov automobilov , email : info@zdruzenie-sova.sk