Dovážame stále viac jazdeniek, ich kvalita však rapídne klesá

Na Slovensko sa dováža stále viac jazdeniek, ich kvalita však rapídne klesá Za rok 2011 bolo do SR dovezených 60 000 jazdených automobilov z krajín EU. SOVA upozorňuje na mnoho problémov spojených s ich nákupom. Hoci si stále ešte veľa ľudí myslí, že sa jedná o „kvalitné“ automobily, podľa skúseností Združenia SOVA je to v drvivej väčšine prípadov práve naopak. „Je to logické: pokiaľ by tieto automobily boli skutočne kvalitné, potom by ich miestni obchodníci nevyvážali za nízke ceny na východ, ale úspešne by s nimi obchodovali na domácom trhu,“ uviedol predseda SOVA Mgr. Július Petrus.

Napríklad v Nemecku obchodujú s jazdenými vozidlami, ktoré sa nakoniec dostanú na Slovensko, v podstate len príslušníci tureckej menšiny. Takéto autá majú takmer vždy nejakú závadu, a preto je nutné ich ešte pred predajom na východ „vylepšiť“, napríklad úpravou stavu najazdených kilometrov, falšovaním roku výroby, či zamaskovaním vážnej havárie. V Nemecku síce zákon považuje pretáčanie tachometrov za trestný čin, ale turecké gangy sa spoliehajú na to, že pokiaľ auto stočia a zákazník si ho odvezie na Slovensko, nemecká polícia sa tím nikdy nebude zaoberať.

„Táto taktika im skutočne vychádza. Združenie SOVA dostáva desiatky sťažností na autá so zmanipulovanými tachometrami a 90% prípadov sa týka o dovozov z Nemecka, či ďalších „západných“ krajín EU,“ zdôraznil Petrus. Obvyklé bývajú tiež takzvané „dvojčatá“. „Na začiatku sú k tomuto podvodu potrebné dve, čo najviac rovnaké vozidlá – jedno po totálnej havárii a druhé kradnuté. Z totálne havarovaného „odpísaného“ auta je vybraté VIN a navarí sa do kradnutého. Následne sa auto vyvezie do inej krajiny, napríklad na Slovensko a tu sa predá. Podľa doterajších skúseností tento podvod väčšinou neodhalí ani kontrola originality. „Problémy však môžu nastať napríklad pri predaji do ČR, kde bolo už niekoľko áut s falošnou identitou bolo zabavených, napriek tomu, že na Slovensku prešli bez problémov kontrolou originality. Problém môže v zahraničí nastať aj pri bežnej cestnej kontrole,“ uviedol Petrus.   Viac tu.

 

Ako zabrániť podvodom pri kúpe ojazdeného auta

 

Z médií sa na nás denne valia negatívne informácie o tom, ako zas chcel niekto niekomu prejsť cez rozum, oklamať ho či podviesť, aby od neho nečistým spôsobom získal peniaze, tovar či službu. Jednou z oblastí, kde sa v poslednom čase množia podvody, je aj predaj či kúpa ojazdených áut.  Viac tu.

 

Odhalili stočené kilometre, nepomohli ani dôkazy

 

Mladý pár si kúpil jazdenú Fabiu, avšak s iným počtom najazdených kilometrov ako si mysleli. Napriek nezvratným dôkazom o manipulácii s tachometrom sa nedočkali adekvátnej nápravy.    Viac tu.

 

Internetoví podvodníci úradujú

 

Združenie SOVA opakovane upozorňuje na internetových podvodníkov, ktorí ponúkajú až príliš výhodnú kúpu vozidla zo zahraničia. Podľa reportáže TV Markíza sa však zjavne neobmedzujú iba na vozidlá.     Viac tu.


Čo nájdete v príručke SOVA?

Združenie SOVA pripravilo pre všetkých záujemcov o kúpu ojazdeného automobilu praktickú príručku, ktorá by im mala uľahčiť odhaľovanie trikov, ktoré sa pri predaji ojazdených áut bežne používajú. Na vydanie príručky finančne prispela spoločnosť Cebia. Na projekte sa takisto podieľa Policajný zbor Slovenskej Republiky.
Prehliadka na rampe- Čo všetko ešte skontrolujete pokiaľ je auto na rampe.
- Tlmiče
Tlmiče by mali byť suché, bez známok úniku náplne.
- Výfukový systém
Výfuk nemal byť zhrdzavený, zamerajte sa na spoje jednotlivých dielov. Miera zahrdzavenia naznačuje dobu používania, prípadne nasledovnú dobu výmeny. Na jazdenom vozidle je potrebné výfuk meniť cca. každých 6 rokov (záleží od odjazdených km). Bez funkčného katalyzátora neprejde auto meraním emisií a STK, a tým pádom auto nie je spô sobilé pre premávku.
Testovacia jazda- Skontrolujte nasledujúce časti auta.
- Motor
Začnite pomalým rozjazdom. Chod motora by mal byť plynulý, bez akéhokoľvek šklbania. Pomaly zrýchľujte až na maximálne otáčky. V zábere motora by nemalo byť žiadne zdržovanie či straty výkonu. Ak je motor vybavený turbokompresorom, tak chvíľku trvá než začne pôsobiť. Potom by mal byť znateľný plynulý nárast výkonu.
 

 

© 2004 – 2018 – Spolok na ochranu vlastníkov automobilov , email : info@zdruzenie-sova.sk