Riskantná kúpa starého auta

Kúpa ojazdeného auta je často lotéria. Obzvlášť, ak už má svoj vek a najazdených vyše 200 tisíc kilometrov. Jozef zo Spiša potreboval lacné auto, no kúpil mačku vo vreci. Auto mu slúžilo 48 hodín. Nemá tak ani vozidlo, ani peniaze. Reportáž priniesla TV JOJ.

 

redaktor

Nálepkovčanovi sa podarilo našetriť pár stoviek eur na auto. Na internete si našiel aj vhodného kandidáta, ktorého nakoniec kúpil, no po pár dňoch mu ostalo stáť.

 

poškodený

Predávajúci, čo mi predával, to nie je majiteľ vozidla, vravel, že je všetko v poriadku, po motorskej stránke 100%, že za to ručí, mám si vyskúšať, vyskúšal auto on, nie ja, on vyskúšal. Tak som mu dal peniaze, on mi dal kľúče.

 

redaktor

Podpísali aj kúpno-predajnú zmluvu. V nej je uvedené meno majiteľa vozidla. Predávajúci bol treťou osobou, údajne príbuzný majiteľa auta. Jozef s Fordom dorazil domov, vozil sa na ňom presne dva dni.

 

poškodený

Naštartoval, pohol som s ním a už nejde a odvtedy nejde. Písal som mu SMS-ky, udáme na políciu, podáme naňho trestné oznámenie, že je podvodník, že nám predal také auto, ktoré nejde.

 

redaktor

Muž je teraz v slepej uličke, nemá tak ani peniaze ani auto. Jozef vyšiel aj do autoservisov, tam zistili, že je pokazené vstrekové čerpadlo. Oprava by stála viac ako tisíc eur. Mechanici mu poradili, aby auto vrátil pôvodnému majiteľovi. Ten si však chybu, podľa Jozefa, nepripúšťa.

poškodený

Neviem čo mám robiť proste, ani auto nemám, ani peniaze, som teraz naprázdno zostal.

 

hovorkyňa SOI

Pokiaľ ide o záruku, platí, že v prípade použitej veci je predávajúci povinný poskytnúť kupujúcemu záruku minimálne 1 rok, avšak táto záruka môže byť aj dlhšia. V prípade sporu medzi dvoma fyzickými osobami je oprávnený rozhodnúť len príslušný súd, ktorý môže rozhodnúť aj o platnosti samotnej kúpnej zmluvy.

 

redaktor

Predávajúceho muža zo Spišskej Belej sme kontaktovali telefonicky. Ten sa k prípadu vyjadriť odmietol. Pokiaľ Nálepkovčanovi nevráti peniaze alebo auto na vlastné náklady neopraví, môže ho dať Jozef na občiansko-právny súd. Z Nálepkova Matúš Gavlák, televízia Joj.

Celý článok tu.

Česko pritvrdilo v boji proti stáčaniu kilometrov

Autobild priniesol správu o schválení vládnej novely zákona o podmienkach prevádzky vozidiel na pozemných komunikáciách Senátom Českej republiky. Novela od 1. októbra 2018 výrazne sprísňuje sankcie za stáčanie odometra.

Novela českého zákona o podmienkach prevádzky vozidiel, ktorá začína platiť od 1. októbra tohto roka, sprísňuje postihy za stáčanie kilometrov. Majitelia áut evidovaných v Česku majú k dispozícii verejne prístupnú databanku, na ktorej si môžu skontrolovať stav odometra z poslednej technickej kontroly aj z tých predchádzajúcich.

Ak mechanik pri oprave alebo výmene odometra nevystaví protokol a neodovzdá ho prevádzkovateľovi resp. majiteľovi vozidla, môže dostať pokutu 50 000 Kč (vyše 1 940 eur). V prípade, že majiteľ auta neodovzdá tento protokol pri najbližšej kontrole, môže dostať sankciu až do 10 000 Kč (takmer 390 eur). A poriadna pálka hrozí za nelegálnu manipuláciu s počtom kilometrov. Fyzickej aj právnickej osobe hrozí pokuta až 500 000 Kč (vyše 19 430 eur).

„Polmiliónová sankcia hrozí každému, kto nelegálne stočil odometer. Mierime však najmä na jednotlivcov a spoločnosti, ktoré takúto činnosť vykonávajú opakovane a za peniaze,“ povedal český minister dopravy Dan Ťok. „Bežných vodičov, ktorí omylom kúpia auto so stočeným odometrom, poškodzovať nechceme. Apelujem preto na všetkých, ktorí uvažujú o kúpe ojazdeného vozidla, aby si ho dostatočne preverili,“ vyzýva minister.

Celý článok tu.

príručka sova

Čo nájdete v príručke SOVA?

Združenie SOVA pripravilo pre všetkých záujemcov o kúpu ojazdeného automobilu praktickú príručku, ktorá by im mala uľahčiť odhaľovanie trikov, ktoré sa pri predaji ojazdených áut bežne používajú. Na vydanie príručky finančne prispela spoločnosť Cebia. Na projekte sa takisto podieľa Policajný zbor Slovenskej Republiky.

 

O HLAVNÝCH TRENDOCH

PRETÁČANIE ODOMETROV

Napriek existencii zákona proti stáčaniu kilometrov, ktorý hrozí až ročným väzením, sa tento podvod v Nemecku v posledných rokoch veľmi rozšíril. Mnohí odborníci prikladajú tento fakt na vrub autobazárov, ktoré majú väzby na balkánske zločinecké skupiny. V dnešnej dobe má v Nemecku každá tretia predaná jazdenka stočený tachometer. Tento fakt potvrdila i štúdia najväčšieho nemeckého autoklubu ADAC, ktorá zhodnotila 12 rokov platnosti zákona. „Stočenie odometra v priemere zaistí zvýšenie hodnoty auta o 3 000 eur. Škody z tohto typu podvodov sa ročne vyšplhajú na 6 miliárd eur. Do riešenia problému so stáčaním odometrov by sa mali zapojiť aj výrobcovia áut a vytvoriť proti nemu technickú bariéru, ktorá stočeniu auta zabráni,“ píše ADAC.

© 2004 – 2018 – Spolok na ochranu vlastníkov automobilov , email : info@zdruzenie-sova.sk