Skrytou kamerou na nákupe auta odhalili stáčanie kilometrov v bazári

 

Keďže auto malo najazdených už takmer 250-tisíc kilometrov, Rasťo sa ho rozhodol predať. A rovno autobazáru, kde si hneď kúpi nové.

„Ja som predal auto autobazáru, kúpil som novšie a začali problémy," hovorí Rasťo. V bazári na Záhorí sa auto dlho neohrialo a kúpila ho istá pani.

 

Potom sa však stalo niečo, s čím nikto nepočítal. Nová majiteľka zavolala bývalému vlastníkovi Rasťovi a obaja zistili krutú pravdu.

„Dozvedeli sme sa, že auto namiesto 250-tisíc má 118 -tisíc...nebola pravda," hovorí Rasťo. Kupujúca teda okamžite volala do bazáru, kde jej reklamáciu rýchlo a ochotne uznali. „Nepriznal to ale hneď súhlasil s tým, že nám vráti peniaze," hovorí pani, ktorá kúpila Rasťovo auto.

 

Ani to však predajcovi neskrížilo plány a auto opäť predával na internete kde zase tvrdil, že má najazdených o vyše 100-tisíc kilometrov menej.

Situáciu sme sa rozhodli preveriť priamo na mieste. Zavolali sme do bazáru s tým, že máme o auto záujem. A išli tam nielen s dôkazom o stave vozidla, ale aj so skrytou kamerou. A zhodou okolností práve v tom čase prichádza majiteľ bazáru.

 

Výpovede bývalých vlastníkov auta aj majiteľa autobazáru, zmluva o predaji, dôkaz o skutočnom stave kilometrov a nahrávky skrytou kamerou. To všetko sme odovzdali vyšetrovateľovi. Polícia už začala stíhanie vo veci podvodu.

 

Ak by majiteľa bazáru obvinili a odsúdili, išlo by zrejme o prvého predajcu, ktorého za takéto praktiky potrestali. A aj to by bola len malá špička ľadovca.

„Ďalší na rade môžem byť ja, vy, hocikto, neviem si predstaviť, že by som kúpil takéto auto a títo ľudia to budú robiť pokiaľ im to dovolíme," uzatvára Rasťo.

Viac nájdete tu.

 

Kúpili ste predvádzacie alebo jazdené? Ste si istí?

 

Rodina z Humenného je v patovej situácii, za vyše 25 000 eur si kúpili auto, malo ísť o predvádzacie vozidlo. Ukázalo sa však, že auto je havarované, predávajúci pritom tvrdí, že noví majitelia o tom mali vedieť.

 

Dopadlo to tak, že auto teraz nechcú ani oklamaní Humenčania, ani automobilka. V inzercii uvádzané ako predvádzacie vozidlo, v kúpnej zmluve už jazdené a navyše havarované.

 

"Tak sme išli do servisu a tam bolo zistené, že proste auto bolo buchnuté a boli na ňom menené napríklad nárazník, spätné zrkadlo, komplet celé dvere. Je puknutá oska, sú rozbité silnoboky, proste auto ako v dezolátnom stave nám predali," komentuje syn podvedenej.

 

"Keby ja som chcela buchnuté auto alebo menené súčiastky na aute, tak si pôjdem do bazáru a kúpim si ho za 5000 a nekúpim si ho za 25 000, "uzatvára podvedená.

 

Viac nájdete tu.

 

 


Čo nájdete v príručke SOVA?

Združenie SOVA pripravilo pre všetkých záujemcov o kúpu ojazdeného automobilu praktickú príručku, ktorá by im mala uľahčiť odhaľovanie trikov, ktoré sa pri predaji ojazdených áut bežne používajú. Na vydanie príručky finančne prispela spoločnosť Cebia. Na projekte sa takisto podieľa Policajný zbor Slovenskej Republiky.
 KONTROLA TECHNICKÉHO STAVU:
• Porovnajte veľkosť škár (medzier) medzi jednotlivými časťami karosérie – diely musia lícovať a škáry medzi nimi musia byť rovnako široké.
• Skontrolujte, či lak na skrutkách, ktoré spojujú jednotlivé časti karosérie nie je poškodený. Ak sú poškriabané, svedčí to o výmene alebo oprave daného dielu.
    Originálne spoje a tmelenie karosérie
• Skontrolujte spoje, tie sa v továrni prekrývajú plastovým tmelom, ktorý chráni karosériu pred zatekaním a nečistotani. Po oprave už spoje nie je možné uviesť do pôvodného stavu, tmel je hrboľatý, nepravidelný a často je vytvorený z iného materiálu.
• Otvorte motorový a batožinový priestor a nebojte sa odstrániť všetky koberce, kryty aj rezervné koleso, aby ste čo najlepšie videli vnútorné spoje karosérie a skelet. Pokračujte na všetkých častiach auta. Kontrolujte obe strany zároveň a vzájomne ich porovnávajte. Spoje sú strojové, preto by malo byť všetko symetrické.
 
Príručku nájdete tu.

 

© 2004 – 2018 – Spolok na ochranu vlastníkov automobilov , email : info@zdruzenie-sova.sk