Najčastejšie sťažnosti: stočené kilometre, zatajené havárie a zmenený rok výroby

Na združenie SOVA sa obracia čoraz viac podvedených zákazníkov. Pri kúpe vozidla boli presvedčení, že vyhliadnuté auto je vo vynikajúcom stave, avšak po pár týždňoch im zostali len pokazené, či dokonca nepojazdné autá a oči pre plač. Najčastejšími príčinami sú pretočené kilometre a z toho vychádzajúce opotrebovanie a technické závady, zatajené havárie, či sfalšovaný rok výroby vozidla.

Podvedený zákazník Martin sa nám zveril so svojím príbehom. „Kúpil som ojazdený automobil BMW, ročník 11/2000, kde v kúpno-predajnej zmluve bolo uvedených 260000km. Po niekoľkých týždňoch som začal mať problémy s elektronikou a motorom, rýchlo sa "strácal" olej. Zaviezol som teda auto do autorizovaného servisu, kde autu spravili diagnostiku. Zistenia boli šokujúce. Najprv to, že auto má pravdepodobne najazdených cez pol milióna km. A navyše, že auto bolo pravdepodobne búrané vo väčšom rozsahu (krivé stĺpiky, menená prístrojová doska, airbag odpojený, druhý len páskou zviazaný, a veľké úpravy na karosérií - blatníky, kapota, strecha je prevalená) Za automobil som zaplatil 7200,-€ a za dodatočné opravy 3000,-€, a auto stále nie je spôsobilé na prevádzku po cestných komunikáciách. A predajca? Ten odmieta akékoľvek pochybenie s tým, že o tom nevedel a auto už také zakúpil.“ Samozrejme, že Martin naďalej spolupracuje s právnym zástupcom a snaží sa vymôcť aspoň nejakú náhradu škody, avšak šanca na úspech je skutočne mizivá. V prvom rade vozidlo rovno opravil a až následne požadoval preplatenie, pretože vozidlo potreboval mať funkčné. Avšak nedal tak šancu predajcovi posúdiť technický stav a opraviť vozidlo na svoje náklady.

Marek zistil iný rok výroby až po kúpe vozidla pri servisných úkonoch. „Zhodili sme kryt motora, aby sme urobili kontrolu remeňov, asi po týždni od zakúpenia. Ostali sme šokovaní. Rok výroby motora na kryte nad rozvodovým remeňom bol vyznačený ako 1997, rovnako aj alternátor. Pričom Golf som kúpil ako auto vyrobené v roku 2002. Emailovou komunikáciou s autorizovaným dovozcom vyšlo najavo, že auto skutočne po dovoze na Slovensko niekto omladil. Pravý počet kilometrov sa ani neodvažujem zisťovať. Bazárnik mi tvrdí, že on to predával na komis, že sa mám ozvať bývalému majiteľovi. Bývalý majiteľ záhadne zmizol.“ Mareková kúpa sa tak tiež poriadne preplatila, teraz už len čaká, kedy sa začnú prejavovať prípadné závady.   Viac tu.

Tachometer

Ako sa dá rýchlo prísť o desať tisíc eur? Odpoveď nie je až taká zložitá. Keď si napríklad chcete kúpiť nové auto, pozor na rôzne zálohy, ktoré dávate pred dodaním samotnej služby, alebo tovaru. Podnikateľ z východného Slovenska, súrne potreboval 9 miestne auto, dlho mu trvalo, kým našiel to správne. Nakoniec natrafil na banskobystrickú spoločnosť, ktorá mu sľúbila, že auto zoženie.     Viac tu.

 

Stáčanie najazdených kilometrov na dovezených autách

O nákupe rozhodujú okrem ceny aj kilometre jazdenky. O to väčšie je prekvapenie, keď nový majiteľ zistí, že nie je všetko tak ako si myslel.  Viac tu.

 

Slovenskí policajti zaistili legalizované autá

Akcia Leguán bola zameraná na trestnú činnosť spojenú s kradnutými a dodatočne legalizovanými vozidlami. Na nelegálnej činnosti bolo kľúčové to, že pracovníci kontroly originality vyhlasovali kradnuté a pozmeňované autá za pravé. „Zistiť, že ide o kradnuté autá bolo takmer nemožné, pretože zmenené identifikačné znaky patrili autám vyvezeným ich výrobcami mimo krajín Schengenu,“ prezradil Novému času nitriansky krajský policajný riaditeľ Pavol Šrámek.  Viac tu.


Čo nájdete v príručke SOVA?

Združenie SOVA pripravilo pre všetkých záujemcov o kúpu ojazdeného automobilu praktickú príručku, ktorá by im mala uľahčiť odhaľovanie trikov, ktoré sa pri predaji ojazdených áut bežne používajú. Na vydanie príručky finančne prispela spoločnosť Cebia. Na projekte sa takisto podieľa Policajný zbor Slovenskej Republiky.
 
Testovacia jazda- Skontrolujte nasledujúce časti auta.
 
- Zbiehavosť
Na rovnom úseku dajte počas jazdy na chvíľku ruky z volantu – uvidíte, či auto „nezahýba“ do strán. To isté skúste pri zvyšovaní a znižovaní rýchlosti.
 - Brzdy
Účinnosť bŕzd overíte pri prudkom brzdení z vysokej rýchlosti. Ak sa ozvú neobvyklé zvuky alebo dokonca údery či vibrácie, tak očakávajte veľkú investíciu do opravy. Dôležité je zistiť, či brzdy „nevädnú“, teda či sa pri opakovanom brzdení neznižuje ich účinnosť. Na rovnom úseku uvoľnite na chvíľu volant a brzdite. Ak auto „nedrží stopu“, tak na vine sú zlé brzdy, uchytenie náprav, nesprávna geometria zavesenia kolies alebo ojazdené pneumatiky.
 

 

© 2004 – 2018 – Spolok na ochranu vlastníkov automobilov , email : info@zdruzenie-sova.sk